23-08-2011

Wist je dat...

Veel dingen vallen mij hier op omdat ze anders zijn dan in Belgiƫ en af en toe zal er dus een wist je datjes komen met een nieuwe lading aan ondervindingen.
  • school vanaf vandaag om 8u begint ipv 8u30 omdat het nu 'zomer' wordt en dit niet wil zeggen dat ik dan ook een halfuur vroeger gedaan heb, alle lesuren duren gewoon 5 minuten langer
  • ik een zwembad heb op school
  • mijn school hier eigenlijk heel groot is als ik er zo over nadenk
  • wc-papier niet in het toilet, maar wel in de vuilbak wordt gegooid
  • de chocolade hier over het algemeen niet zo heel lekker is en ik blij was met de kleine voorraad van Charlotte, die nu jammer genoeg op is
  • mijn Spaans nu wel echt aan het beteren is en ik mijn best doe om het toch altijd eens te proberen voor ik iets in het Engels zeg
  • veel mensen op school Frans leren en dan met mij Frans willen spreken (en ik hen soms heel moeilijk kan verstaan)
  • ik hier echt bijna dagelijks reclame krijg op mijn gsm
  • de leerkrachten hier met hun voornaam of een bijnaam worden aangesproken en sommigen zelfs door de leerlingen met een kus begroet worden
  • ik hier nog nooit te laat op school ben gekomen
  • er op school geen wc-papier is
  • hier een vlaamse politieserie gedubt in het Spaans op tv is (weet wel niet precies welke serie het is)
  • ik tijdens de les kruiswoordraadsels oplos om de tijd te doden (dank u zusje)
  • de lessen precies saaier om saaier worden
  • de leerkrachten mij toetsen laten meemaken, maar ik er natuurlijk niet veel tot niets van bak (maar dat gelukkig niet zoveel uitmaakt)
  • er mensen verkleed als zebra op straat lopen om de mensen veilig over te laten (zebrapaden worden hier door de auto's namelijk nogal vrij hard genegeerd)
Ik hoop maar dat jullie mijn blogberichten nog niet beu zijn want ik ben nog lang niet van plan ermee op te houden!

Hasta luego!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten