28-08-2011

Vervolg

Hola!

Weer eens tijd voor een berichtje, maar deze keer zal ik niet zoveel te vertellen hebben omdat het leventje hier op zijn gemakje verdergaat en ik niet teveel in herhaling wil vallen.
Op 15 augustus begon er weer een nieuwe schoolweek en ik had geluk want we moesten de klasfoto's nemen. In Belgiƫ neemt dit misschien vijf minuten, maar hier moet het goed zijn dus doen ze er zowat 2u over. Geen les dus ik zeg geen nee. Verder is school dus nog altijd saai want ik verveel me soms echt heel hard.
Op 19 augustus was er op 's avonds op school opnieuw een festival. Deze keer moesten de verschillende jaren tegen elkaar dansen, een wedstrijdje dus. Omdat het promojaar geen tijd had om een nieuw dansje ineen te flansen, dansten we hetzelfde als op la Verbena de week voordien. Hoewel het de prepromocion was dat met de eerste plaats ging lopen, heb ik me toch goed geamuseerd en ik vond het dansen om de een of andere reden veel leuker dan op la Verbena. Omdat ik heel moe was van de hele week besloot ik maar niet naar la continuacion te gaan en blijkbaar was het niet zo leuk dus heb ik een goede keuze gemaakt.
De volgende dag zouden we ook naar Lago Titicaca gaan dus ik moest toch wat uitgeslapen zijn. Om 7u45 stond ik klaar om te vertrekken, maar het was uiteindelijk pas 9u15 eer we weg waren. Voor niets zo vroeg uit bed, maar goed. Na een halfuurtje rijden, was er opeens een probleem met de auto dus konden we ons reisje niet verderzetten en keerden we terug. Om er toch nog een familiedag van te maken, gingen we chicharron eten, een lekker vleesgerecht, gingen we daarna met quads rijden en tenslotte gingen we nog naar de zoo, die ongelooflijk zielig was. Een heel grote oppervlakte, maar ontzettend kleine kooien en de dieren zagen er echt ongelukkig uit. Ik ben niet echt een al te grote dierenvriend, maar dit vond ik toch echt niet dierlijk.
Op zondag ging ik met oma Susu en mijn nonkel uit Santa Cruz naar de markt op de Prado en 's avonds zijn we naar het zwembad geweest.
Dinsdag 23 augustus had ik dan opnieuw een test van Spaans, nu van intermedio en ik haalde 68% wat niet zo heel goed is, maar het waren allemaal onregelmatige werkwoorden dus het was lastig om te studeren. Daarna met twee Vlamingen nog iets gaan drinken in een gezellig frans cafeetje.
Op woensdag was er dan een klein feestje voor mijn broer Eduardo die binnenkort vertrekt naar Duitsland. We hebben wat gegeten, wat pingpong gespeeld, maar de vermoeidheid van naar school gaan begint toe te slaan dus ik was blij wanneer ik in mijn bedje lag.
En verder niet zo heel veel noemenswaardig gedaan.

Volgende week vrijdag vertrek ik dan voor die drie weken vrijwilligerswerk met de school en daar kijk ik wel echt naar uit nu. Het zal een goede gelegenheid zijn om mijn Spaans bij te schaven en de mensen beter te leren kennen. Velen zijn wat gestresst (hoe schrijf je dit?) voor de reis, maar ik zie het wel zitten. Zo erg kan het toch niet zijn zeker.
Straks hebben we nog een verjaardagsfeestje en morgen wordt waarschijnlijk een rustige dag. Ik probeer ook foto's online te zetten, maar ik verlies steeds mijn verbinding. Ik blijf echter proberen.

Zo, jullie zijn weer bij. Het volgende bericht zal voor binnen een maand zijn, wanneer ik terug ben van mijn reisje.

Chau!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten